h1

trecătoaremai sunt toate…

12 Noiembrie 2014

trecătoare mai sunt toate…

 

toate-s trecătoare, dragă,

sentiment torențial,

a trecut o vară-ntreagă,

am suit încă un deal,

a trecut și toamna bearcă

frunzele filozofau,

ne-nvăța Socrate, parcă,

oamenii încă oftau,

iar decembrie ne țese

lungi covoare de zăpadă,

plouă, Doamne, cu mirese,

tot norocul să ne vadă,

Penelopa pânza-și țese,

așteptând a câta oară,

ninge, Doamne, îngerii

în covoare de alb pur,

peste valea plângerii,

ca-n rajahii din Jaipur,

ascult sunete de flaut

din trecut brâncovenesc,

caut și nu știu ce caut,

parc-aș fi cocon domnesc,

joacă zaruri Dumnezeu

peste suflețelul meu,

adu-mi, doamne, ochii murgi

coborâți ca demiurgi,

făptura ei cea suavă

cu țâțele de otravă,

așa cu coapsele goale

ca două mănuși de oale,

mai fă și tu o greșală,

în lumea transcedentală,

pune-mă la munci, blesteme,

cu ocări de crizanteme,

să mă-mbolnăvesc, să zac,

într-o pădure de mac,

pe un plai de iasomie,

așa cum îmi place mie,

să-mi tragă oasele albe,

nouă fete, nouă salbe,

și cu umbra după mine,

să plâng lacrimă de mire.

 

e amiază,-i paradis,

mi-a venit dorul de scris,

am oprit noaptea în rai

ca să dau versului grai,

se-aude vântul lingău,

lovind streșina în hău,

la fereastră-mi trec toți cerbii

așa triști, de dorul ierbii,

iar pe boltă-n înălțimi

trec sute de heruvimi,

cântând corul Domnului

la ușa creștinului,

se aud colindele,

fierb în tindă blidele,

la fiertura cea de os

s-a lăsat însuși Cristos…

 

One comment

  1. Mulţumesc rogrm pentru trecere.



Lasă un răspuns

