h1

amânare

6 Noiembrie 2014

amânare

 

 

Eu fac un pas şi mut o zi

Între a fi şi a nu fi

Şi ca să nu trăiesc în van,

Mai mut o toamnă şi un an.

 

Mai mut o toamnă înspre veci

Prin timpurile noastre seci

Şi mai amân o iarnă iar

Din calendarul iulian.

 

Amân şi iarna care vine

Cu sărbătorile creştine,

Las libere divine punţi

Să treacă moartea peste munţi.

 

Mă plimb uşor ca printre astre,

Prin depărtările albastre,

Şi orb, bătrân, ca şi Homer

Mă sui cu Domnul pân la cer.

 

În ora liniştii rotunde,

Când orice lucru îmi răspunde,

Eu stau şi umbrele îmi ţes,

Le dau contur şi înţeles.

 

Mai sriu şi câte-o suvenire

Cu mâna aprigă, subţire,

Mai răscolesc şi prin albume

Să mai descopăr câte-un nume.

 

Se duse vremurilor voga

Când beam târziu cafeaua moca

Cu zeii din bătrâna vatră

Cu nemurirea lor de piatră.

 

Se-aude prin Levant un vaer,

Ce trece-aşa uşor prin aer,

Se face timpul iarnă, vânt,

Se culcă liniştea-n cuvânt…

 

 

joi, 6 noiembrie 2014

 

 

 

 

 

 

3 comentarii

  1. Să nu lăsați liniștea-n cuvânt
    căci el are și frumusețe și avânt
    să ne uimească de fiecare dată
    cu farmec și licăr de nestemată.


  2. Mulţumesc ratzone şi ro grm pentru aprecieri.


  3. Mulţumesc Alice Doe



Lasă un răspuns

